Texty, které zaujmou a přesvědčí zákazníky k nákupu, jsou klíčové pro úspěch vašeho podnikání. Ale k tomu, abyste takové texty vytvořili, potřebujete znát nějaké ty „fígly“. O pár z nich se s vámi podělím, abyste i vy mohli psát texty, které prodávají.
1. Poznejte svou cílovou skupinu
Ano, vím, tohle už jste někde četli nebo slyšeli. A určitě také víte, že vaši ideální klienti nejsou „všichni“.
Než začnete psát, investujte čas do důkladného poznání své cílové skupiny. Kdo jsou vaši ideální zákazníci? Jaké jsou jejich potřeby, touhy a problémy? Kde se v onlinu pohybují?
Mluvte jejich jazykem. Zapomeňte na odborný žargon a korporátní hantýrku. Používejte slova a fráze, kterým rozumí a se kterými se ztotožní. Své cílové skupině přizpůsobte také tón hlasu. Má být váš text přátelský a neformální, nebo seriózní a profesionální?
2. Zaměřte se na benefity, ne na vlastnosti
Zákazníky nezajímají technické specifikace vašeho produktu nebo služby. Chtějí vědět, jak jim váš produkt zlepší život, vyřeší jejich problém nebo uspokojí jejich potřebu.
Místo „Náš software má intuitivní rozhraní“ napište raději „S naším softwarem zvládnete práci rychleji a snadněji.“
Ve svých textech používejte příklady a příběhy ze života. Můžete tak ilustrovat benefity svého produktu, díky čemuž si zákazníci budou moci představit, jak jim můžete být prospěšní.
3. Používejte silná slovesa a akční jazyk
Váš text by měl znít dynamicky a energicky, aby upoutal pozornost čtenáře a motivoval ho k činnosti. Používejte slovesa, která vyvolávají emoce a nabádají k akci: „objevte“, „získejte“, „vytvořte“, „ušetřete“, „připojte se“…
Vyhýbejte se dlouhým a komplikovaným souvětím. Pište krátké, jasné a výstižné věty, které se snadno čtou a jsou srozumitelné.
4. Buďte struční a výstižní
V dnešní uspěchané době nikdo nemá čas číst sáhodlouhé texty. Buďte struční a jděte rovnou k věci. Používejte nadpisy, podnadpisy, odrážky a obrázky, abyste text rozčlenili a usnadnili jeho čtení. Než text publikujete, pečlivě ho zkontrolujte a opravte případné chyby.
5. Nezapomeňte na výzvu k akci
Co má čtenář udělat poté, co dočte váš text? Objednat si produkt? Stáhnout si e-book? Zavolat na infolinku? Použijte sloveso v imperativu, abyste čtenáře jasně nasměrovali k akci: „Objednejte si“, „Stáhněte si“, „Zavolejte“, „Zjistěte více“.
Zdůrazněte benefit, který čtenář získá, když vaší výzvě k akci vyhoví.
Texty, které prodávají
Pokud vás zajímá, jak (ne)tvořit texty pro své služby a produkty trochu více do hloubky, mrkněte, jestli náhodou neděláte těchto 7 smrtelných chyb, které sabotují vaše prodeje. Mnohem snáze se vám pak budou tvořit texty, které skutečně prodávají.