Řekněme si to na rovinu – psaní textů o sobě samé nepatří k nejoblíbenějším činnostem, a to ani u profesionálních copywriterů. A jak napsat stránku O mně? To bývá na seznamu úkolů někde na konci, hned za úklidem e-mailové schránky. Ale co kdybych vám řekla, že stránka O mně může být vaší tajnou zbraní? Že má potenciál proměnit náhodné návštěvníky ve věrné zákazníky?
Krok 1: Zapomeňte na korporátní žargon a mluvte lidsky
Hoďte za hlavu všechny ty naučené fráze z firemních webů! Pryč s „dynamickou společností“, „inovativním přístupem““ a „profesionálním řešením“. Tohle už dneska nikoho neoslní.
Místo toho si představte, že sedíte s kamarádkou u kafe a vyprávíte jí o svém podnikání. Jak byste jí popsala, co děláte? Jak byste jí vysvětlila, proč vás to baví?
Pravděpodobně byste nepoužila žádné složité termíny ani strohé formulace. Mluvila byste jednoduše, s nadšením a úsměvem. A přesně takhle byste měla psát i svou stránku O mně!
Tip:
Představte si, že stránku píšete přímo pro svého ideálního zákazníka. Co by ho zajímalo? Co by ho oslovilo? Co by ho přesvědčilo, že jste ta pravá volba?
Příklad:
Místo „Jsme dynamická společnost s inovativním přístupem k…“ napište raději „Jsme parta nadšenců, kteří milují…“ a doplňte, co je pro vaše podnikání typické a co osloví vaše zákazníky.
Pamatujte, že lidé nakupují od lidí. Ukažte jim na své stránce O mně svou lidskou tvář a oslovte je srdcem, ne korporátním žargonem.
Krok 2: Vyprávějte svůj příběh (a nebojte se emocí!)
Co je poutavější než suchý výčet faktů a certifikátů? Strhující příběh! A váš příběh, to je přesně to, co chce slyšet každý návštěvník vašeho webu. Chtějí vědět, kdo se skrývá za vaší značkou, co vás motivuje a proč děláte to, co děláte.
Nebojte se jim to říct! Sdílejte s nimi, co vás přivedlo k podnikání. Byla to touha po svobodě a flexibilitě? Vášeň pro určitý obor? Nebo touha pomáhat druhým? Nechte je nahlédnout do zákulisí a poznat vaši hnací sílu.
Nezapomínejte na emoce! Suché konstatování faktů nikoho neosloví. Mluvte o svém nadšení, o radosti z tvoření, o uspokojení z pomoci druhým. A nebojte se ukázat lidskou stránku – povězte o překážkách, které jste musela překonat, o pochybnostech, které vás trápily, a o lekcích, které jste se naučila. Právě tyhle zdánlivé „nedokonalosti“ vás dělají autentickou a lidskou.
Tip
Využijte sílu storytellingu. Příběhy zaujmou, vyvolají emoce a lépe se pamatují.
Místo strohého konstatování „Mým cílem je poskytovat kvalitní služby…“ zkuste raději „Všechno to začalo, když…“ a popište okamžik, kdy se zrodil váš podnikatelský sen. Bylo to při sledování západu slunce na dovolené? Při řešení problému kamarádky? Nechte čtenáře prožít ten moment s vámi!
Pamatujte, že emoce prodávají. Nechte své zákazníky, aby se s vámi ztotožnili, aby vám fandili a aby se stali součástí vašeho příběhu.
Krok 3: Ukažte, co pro zákazníka můžete udělat (a proč jste v tom nejlepší!)
Zaujala jste příběhem? Skvěle! Teď je na čase propojit vaše nadšení s konkrétními benefity pro vašeho potenciálního zákazníka. Zapomeňte na chvíli na sebe a zaměřte se na to nejdůležitější – na něho!
Místo sebechvály a obecných frází typu „Jsem nejlepší na trhu…“ se zamyslete, co skutečně nabízíte a jak to změní život vašemu zákazníkovi k lepšímu. Pomůžete mu ušetřit čas? Zjednodušit každodenní rutinu? Nebo mu splníte jeho tajný sen?
Mluvte o konkrétních benefitech, které vaše produkty nebo služby přináší. Místo „Nabízím kvalitní produkty za skvělé ceny…“ napište raději „S mými produkty zvládnete…“ nebo „Dopřejte si…“.
Nezapomeňte zdůraznit, co vás odlišuje od konkurence. Co je vaše unikátní nabídka? Je to osobní přístup, rychlost dodání, speciální ingredience nebo něco úplně jiného? Dejte zákazníkovi jasný důvod, proč si vybrat právě vás!
Tip
Nechte za sebe mluvit spokojené zákazníky! Reference a recenze jsou mocným nástrojem, jak budovat důvěru a kredibilitu. Citát od nadšeného klienta vypovídá o kvalitě vašich služeb více než sebelepší marketingový text.
Pamatujte, že stránka O mně není jen o vás. Je to především o tom, co můžete nabídnout světu a jak můžete obohatit životy svých zákazníků.
Bonusový tip na stránku O mně
Doplňte stránku „O nás“ o fotky sebe, svého týmu, produktů…
Vizuální stránka je důležitá! Dejte si záležet na tom, aby stránka ladila s ostatními stránkami webu. Pečlivě vybírejte jak barvy, tak fonty. Nekombinujte více než 2 styly písem. V jednoduchosti je krása.
Jak napsat stránku O mně? Vidíte, že to nemusí být otrava! S trochou snahy ji proměníte v efektivní nástroj pro budování vztahu se zákazníky.
Pokud si stále nevíte rady, vyzkoušejte umělou inteligenci. Je skvělá na brainstorming a umí skvěle poradit. S jejím používáním vám do začátku můžu pomoct.
Pokud si ani tak nevíte rady, ať už s tím, jak napsat stránku O mně, nebo s čímkoliv jiným, napište mi a něco vymyslíme. 😉
Texty, které prodávají
Pokud vás zajímá, jak (ne)tvořit text nejen pro svou stránku O mně trochu více do hloubky, mrkněte, jestli náhodou neděláte těchto 7 smrtelných chyb, které sabotují vaše prodeje.